STRONA GŁÓWNA / AKTUALNOŚCI / PIERWSZA PIELGRZYMKA KATECHETÓW ARCHIDIECEZJI KRAKOWSKIEJ DO ZIEMI ŚWIĘTEJ

Pierwsza pielgrzymka katechetów Archidiecezji Krakowskiej do Ziemi Świętej

Choć czas spędzony w Ziemi Świętej minął bardzo szybko, katecheci przyznają, że w ich sercach pozostaną wspomnienia z miejsc, gdzie Pan Jezus głosił Dobrą Nowinę. Pielgrzymka była też okazją do wspólnej modlitwy w intencji dzieła katechizacji archidiecezji, wszystkich katechetów i uczniów.

W poniedziałkowy poranek, 30 stycznia, z krakowskiego lotniska im. Jana Pawła II grupa katechetów wraz z dyrektorami Wydziału Katechetycznego, ks. Konradem Koziołem oraz ks. Andrzejem Wciślakiem, wyruszyła na pielgrzymkę. Ich przewodnikiem po Ziemi Świętej był ks. prof. Roman Bogacz.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od akweduktu w Cezarei Nadmorskiej. Rozważając postać proroka Eliasza, udaliśmy do el-Muhraqa, a następnie na Górę Karmel do kościoła Stella Maris. Dzień zakończyliśmy podziwianiem panoramy Hajfy. W każdym dniu pielgrzymki przewidziana była wspólna Eucharystia.

W drugim dniu byliśmy w Kanie Galilejskiej, gdzie modliliśmy się o świętość w małżeństwach. Później weszliśmy na Górę Tabor. W Nazarecie odwiedziliśmy miejsca związane z tajemnicą Zwiastowania, dom Józefa i wspólnie modliliśmy się za nasze rodziny.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od Magdali, wypłynęliśmy na Jezioro Galilejskie, odwiedziliśmy Tabghe, Kafarnaum i Górę błogosławieństw. Dziękowaliśmy tam Bogu za łaski, jakimi nas obdarza i za Słowo Boże, które wskazuje nam drogę do Niego.

Czwartego dnia wyjechaliśmy z Betlejem na Pustynię Judzką, gdzie mówiliśmy o pokucie za grzechy. Byliśmy w Betanii, gdzie modliliśmy się za przyjaciół przez wstawiennictwo świętych Marii, Marty i Łazarza. Odwiedziliśmy także  Jerycho – najstarsze miasto świata oraz Górę Kuszenia. Nad Jordanem odnowiliśmy przyrzeczenia chrzcielne. Cieszyliśmy się również kąpielą w Morzu Martwym

W piątek udaliśmy się do Jerozolimy na Górę Oliwną. Modliliśmy się w miejscu wniebowstąpienia Pana Jezusa, w Getsemani, w kościele Dominus flevit. Następnie przejechaliśmy do Betlejem na Pole Pasterzy i do bazyliki Narodzenia Pańskiego, gdzie mogliśmy dziękować Bogu za Jego wcielenie. Odwiedziliśmy również Grotę Mleczną, prosząc w intencji matek spodziewających się potomstwa i rodzin, które proszą o dar rodzicielstwa.

W sobotę udaliśmy się na cały dzień do Jerozolimy. Nawiedziliśmy Boży Grób, Golgotę, przeszliśmy drogą krzyżową, rozważając wielkie cierpienie Jezusa. W tym dniu byliśmy również w Wieczerniku, w kościele św. Anny, przy Ścianie Płaczu.

Ostatniego dnia naszej pielgrzymki udaliśmy się do Ein Karem, do kościoła Narodzenia św. Jana Chrzciciela i kościoła Nawiedzenia św. Elżbiety. Byliśmy również w Jaffie, w kościele św. Piotra. Spacerowaliśmy też urokliwymi uliczkami nad samym morzem.

Katecheci dzielą się, że dla wielu z nich pielgrzymka do Ziemi Świętej była marzeniem, które udało się spełnić we wspaniałym towarzystwie. – Była to moja pierwsza podróż do Ziemi Świętej i niezmiernie cieszę się, że trafiłam na takich wspaniałych towarzyszy i duchowych przewodników. Dziękuję za całą organizację, bezpieczną jazdę oraz za profesjonalne oprowadzanie – z wartościowymi informacjami, rzeczowo, ciekawie i oczywiście z humorem – mówi Renata.

Wyjazd ten był dla nich ważnym doświadczeniem osobistym, które pomoże również w ewangelizacji i prowadzeniu katechezy. – To była inna pielgrzymka niż wszystkie inne. Osobista. Przeniknęła jak miecz obosieczny moje serce i duszę. Ale nie dziwię się, bo proklamowane Słowo ma taką właśnie funkcję. Uświadomiłam sobie, jak wielką moc ma głoszenie Dobrej Nowiny uczniom. Bo jeśli mnie, grzesznika, potrafiło Słowo dotknąć, to ma taką samą moc wobec dzieciaków. Piąta Ewangelia odczytana bardzo osobiście – wyznaje Renata.

Organizatorem pielgrzymki był Wydział Katechetyczny Kurii Metropolitalnej w Krakowie.